martes, 11 de abril de 2017

Jaume Sarramonaren irakurgaiaren laburpena

Jaume Sarramonaren irakurgaiaren laburpentxoa:

Curriculumaren oinarriak:
Curriculuma 5 oinarri nagusitan banantuta ageri da:

1.Oinarria: izaera filosofikoa du eta curriculumaren bidez lortu nahi diren helburuak zehazten ditu.

2. Oinarria: testuinguru sozialarekin lotzen da; izan ere, gizartearen testuinguru zehatz batean aurrera eramaten da eta curriculuma gizartearen eta historiaren emaitza da. Curriculumean hezkuntzaren dimentsio soziala erakusten da.

3. oinarria: oinarri epistemologikoa da. Eskola curriculuma eremu eta gai desberdinak betetzen dituzten jakite zientifikoetan ere oinarritzen da. Curriculumaren plangintza burutzerako garaian, epistemologiaren ideiak kontuan hartu behar dira

4. oinarria: irakaskuntza-ikaskuntza prozesuan parte hartzen duten pertsonen ezagutza psikologikoa nagusitzen da.

5. oinarria: azkengo hau oinarri pedagogikoa da; irakasleen esperientzien oinarri teorikoa zein sintetizatzailea biltzen ditu.


Espainiako eredua: curriculumaren mailak

Hezkuntzako maila bakoitzak bere helburuak ditu. Eduki multzoak, maila bakoitzean zer landu behar den adierazten du.

Eduki multzo honek, 3 ataletan bereizita dago:
  • Kontzeptuak, ekintzak eta printzipioak
  • Prozesuak
  • Baloreak, arauak eta jarrera

Curriculumaren diseinua

Curriculumak 5 atal dauzka:

  • Helburuak: helburu pedagogikoak hezkuntzari lotutako balore filosofiko eta sozialak biltzen dituzten helburuetatik lortzen dira.

Helburuak 3 multzotan banantzen dira:

  • Trebetasuna
  • Jarrera
  • Jakintza arloko helburuak

  • Edukiak: jakintzen edo kultur formen multzoa izendatzen dute.

Edukiak 3 multzotan sailkatzen dira:

  • Jakitearekin lotutako edukiak
  • Egitearekin lotutako edukiak
  • Izatearekin lotutako edukiak

  • Metodologia: Metodologiaren barruan bi talde ikus ditzakegu:
    • Irakasleen jarduerak
    • Ikasleen jarduerak
      • Talderako jarduerak
      • Jarduera indibidualak

  • Baliabide didaktikoak: Baliabide hauek irakasleen prestakuntzaren eta zaletasunen araberakoak izango dira. Eta baliabide hauek ikastetxe bakoitzaren ekonomiaren araberakoak dira.

  • Ebaluazioa: Ebaluazioaren bidez, planifikazioaren eta curriculumaren aplikazioaren gaineko erabakiak hartzeko behar den informazioa lortzen da.

Ebaluazioa 2 ataletan banatzen da:

  • Lehen ebaluazioa, bertan curriculuma ikastetxeko errealitateari moldatu behar zaio.
  • Bigarren ebaluazioa, bertan ikusiko da ikasleek ikasturtean zehar ikasitakoa.

Ezkutuko curriculuma

Eskola eraginetik kanpo geratzen diren hezkuntza arloko eraginen multzoa da

No hay comentarios:

Publicar un comentario